Încep lucrările la 4 noi viaducte pe direcția Sibiu – Pitești
În cadrul șantierului Secțiunii 2: Boița – Cornetu a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), a fost emisă autorizația de construire pentru 4 viaducte ce vor fi amplasate între kilometrii 14+150 și 17+670, pe sensul de mers dinspre Sibiu.
Lucrările pregătitoare – drumuri tehnologice și platforme de acces – sunt deja finalizate, iar din 19 iunie vor începe forajele pentru realizarea piloților, etapa inițială în construcția propriu-zisă a viaductelor.
Urmează și autorizația pentru tunelul de la Robești
Documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire pentru tunelul de la Robești a fost finalizată și se află în faza de avizare. Emiterea acesteia va permite continuarea lucrărilor și în zonele cele mai complexe din punct de vedere geologic și tehnic.
Ce prevede contractul pentru Secțiunea 2 – Boița–Cornetu
Secțiunea 2 este una dintre cele mai dificile și importante din întreaga autostradă Sibiu-Pitești, și include:
- 31,33 km de autostradă
- 49 de poduri și viaducte
- 7 tuneluri, cu lungimi între 250 m și 1.590 m
- 1 ecoduct în zona Lazaret, de 210 m, care va supratraversa râul Olt, calea ferată și DN7
Proiect montan cu provocări unice
Această secțiune este parte a celui mai important proiect rutier al României – prima trecere a Carpaților printr-o autostradă. Complexitatea ridicată a lucrărilor este determinată de relieful montan și de necesitatea unor soluții tehnice speciale pentru traversarea zonelor dificile.
Cofinanțare europeană, obiectiv național
Proiectul este cofinanțat din fonduri europene și se încadrează în Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de Guvern în perioada 2020-2021.
Hai, România, că se poate!
Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu–Pitești este o dovadă clară că proiectele majore de infrastructură pot prinde contur cu viziune, finanțare și perseverență. România face un pas important spre conectivitate și dezvoltare durabilă.
Întrebări frecvente
Cât durează, în medie, construcția unui viaduct în zona montană?
În funcție de complexitatea terenului, condițiile geologice și tehnologia folosită, construcția unui viaduct poate dura între 12 și 24 de luni. În zone montane dificile, poate dura chiar mai mult din cauza condițiilor meteorologice sau accesului greu la șantier.
Care este rolul viaductelor într-un proiect de autostradă?
Viaductele permit traversarea în siguranță a văilor, râurilor, zonelor instabile sau aglomerate, reducând diferențele de nivel și asigurând o traiectorie lină a autostrăzii. Ele sunt esențiale mai ales în zonele montane sau cu relief dificil.
Vor fi afectate comunități sau locuințe din zonă de aceste lucrări?
Proiectele mari de infrastructură includ studii de impact și, acolo unde este necesar, se expropriază terenuri sau imobile cu respectarea legii. În general, traseul a fost ales pentru a minimiza impactul asupra comunităților.




