Imagini publicate de Asociația Pro Infrastructură
Asociația Pro Infrastructură (API) a publicat imagini recente care arată mai multe fisuri în placa de suprabetonare a viaductului Boița, una dintre cele mai mari structuri de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești.
Potrivit organizației, fisurile sunt vizibile pe prima deschidere a viaductului, în apropierea culeei de nord a lotului 2, construit de asocierea turcă Mapa – Cengiz.
Reacția CNAIR: „Fisurile sunt superficiale”
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au venit rapid cu explicații oficiale, susținând că nu există motive de îngrijorare privind siguranța structurii.
„Fisurile de pe placa viaductului Boița sunt superficiale. Nu s-a udat suficient placa după turnare, însă o mare parte s-a închis de la sine pe măsură ce betonul a intrat în priză și și-a atins clasa. Restul fisurilor vor fi corectate cu rășini epoxidice”, au declarat reprezentanții CNAIR, în urma discuțiilor cu supervizorul lucrărilor.
API cere mai multă atenție la supervizarea lucrărilor
În postarea însoțită de imagini, Asociația Pro Infrastructură a ironizat calitatea lucrărilor, intitând postarea „Beton Turkish Delight marca Mapa – Cengiz”.
„În peste 15 ani de monitorizare a drumurilor și căilor ferate am văzut multe betoane cu probleme, însă un astfel de aspect este o premieră pentru noi. Nu putem stabili doar din imagini dacă fisurile sunt cauzate de rețeta betonului, modul de turnare, finisarea cu elicopterul sau alte probleme”, au transmis reprezentanții API, solicitând o supervizare mai strictă a lucrărilor pe șantier.
Lucrări în desfășurare pe secțiunea montană
Tot în luna octombrie 2025, constructorii turci Mapa – Cengiz au demarat lucrările la Tunelul Robești, primul tunel din secțiunea montană Boița – Cornetu.
Tunelul va avea o lungime de 900 de metri și este realizat prin metoda austriacă, folosind inclusiv dinamitare subterană pe porțiunile cu rocă dură, potrivit șefului CNAIR.
Una dintre cele mai dificile secțiuni din România
Pe întreaga secțiune Boița – Cornetu, cu o lungime totală de 31,33 kilometri, vor fi construite șapte tuneluri, cel mai lung fiind cel de la Câineni (1.520 m).
Segmentul include, de asemenea, 48 de poduri și viaducte, ceea ce îl face unul dintre cele mai complexe și provocatoare tronsoane de autostradă din România, traversând zona montană a Carpaților.




