Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a adus vești bune astăzi. În urmă cu puțin timp, a anunțat progrese semnificative înregistrate pe Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Acest proiect de infrastructură esențială continuă să avanseze, aducând beneficii importante pentru circulația rutieră.
Montarea grinzilor din beton pentru pasajul peste A1
Irinel Ionel Scrioșteanu a efectuat o vizită pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești și a împărtășit detalii pe rețelele sociale.
Oficialul a confirmat că lucrările au început pe Tronsonul 4, între Colonești și Pitești, unde se montează grinzile pentru prima deschidere a pasajului. Această etapă marchează un pas important în finalizarea proiectului de infrastructură.
Estimări optimiste pentru finalizarea lucrărilor
În postarea de pe Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu a menționat că, datorită mobilizării eficiente a antreprenorului, se estimează că prima parte a tronsonului va fi dată în trafic în sezonul estival. Această realizare va îmbunătăți semnificativ conectivitatea între Craiova și Pitești.
Finalizarea lucrărilor până în luna iulie
La rându-i, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a declarat, în urmă cu circa două săptămâni, că Grupul UMB va finaliza lucrările la ultima secțiune a Drumului Expres Craiova – Pitești până în luna iulie 2025.
La sfârșitul anului trecut, au fost dați în trafic aproximativ 20 de kilometridin cei 32 de kilometri ai Tronsonului 4 din DEx12, care se întinde între Colonești și nodul rutier Albota.
Finalizarea Drumului Expres Craiova – Pitești va contribui atât la îmbunătățirea infrastructurii rutiere, cât și la dezvoltarea economică a regiunii.
O circulație neîntreruptă pe această rută va facilita transportul de mărfuri și va stimula turismul, având un efect pozitiv asupra economiei locale și naționale.
Întrebări frecvente
Ce diferență este între un drum expres și o autostradă?
Un drum expres are caracteristici similare cu o autostradă (benzi separate, fără intersecții la nivel), dar cu limite de viteză mai mici și fără bandă de urgență continuă.
Există stații de alimentare sau parcări amenajate pe tronsonul 4?
Acestea sunt de regulă planificate pe tronsoane întregi, dar detalii privind dotările exacte de pe tronsonul 4 vor fi disponibile după finalizarea lucrărilor.
Drumul expres Craiova–Pitești va avea taxe de utilizare după finalizare?
Nu, în prezent drumurile expres din România nu sunt taxate separat. Utilizarea este gratuită, similar cu autostrăzile.